Binnen de onderzoeksgroep Circular Business doen we onderzoek binnen verschillende sectoren, maar de expertise van lector Kim Poldner is gericht op de mode-industrie. Op deze pagina staat een overzicht van haar activiteiten en belangrijke publicaties over dit onderwerp.

Beeld: Kim Poldner gekleed in een outfit van PositiveFibers.com.

Projecten

• Het Circular Fashion Lookbook toont een divers aanbod van Nederlandse merken en nieuwe businessmodellen in het circulaire modelandschap. Uitgegeven door P+, een Nederlands tijdschrift voor duurzaam ondernemen, in samenwerking met Stichting Doen. Lees de P+ special: Dutch Hausse.
  • Circular Fashion Lab bij Wageningen University & Research. Opgericht door Kim Poldner in 2017.

Onderwijs

• Circular fashion: Design as a catalyst for transformationMsc cursus gegeven aan de EDHEC Business School, Lille, Frankrijk.
  • Circular fashion: Design, science and value in a sustainable clothing industry.edX MOOC ontwikkeld door Kim Poldner, Wageningen University & Research, Nederland.
  • Sourcing in a circular economy: How supplier management practices can drive a clothing label’s capability to design circular apparel. PhD project Nina Schmid, University of St. Gallen, Switzerland Nina Schmid, Universiteit van St. Gallen, Zwitserland. Gesuperviseerd door Kim Poldner, Judith Walls en Karolin Frankenberger.
  • Digital fashion: a vehicle for the expression of identity on social media to combat depression amongst Generation Z during lockdown situations. Afstudeerproject Mariia Khvorostenko, De Haagse Hogeschool. Mede gesuperviseerd door Kim Poldner.
  • A positive business case for circular fashion brand Unravelau.  Bsc afstudeerproject Rianne van Etten, De Haagse Hogeschool. Mede begeleid door Kim Poldner.
  • The impact of digital fashion on the SDGs Bsc afstudeerproject Edyana de Sousa Vaz Martins, De Haagse Hogeschool. Co-promotor Kim Poldner.

Publicaties/ in de media