Over het Centre of Expertise

Een wereld waarin iedereen de kans krijgt om volledig deel te nemen aan de samenleving - dat is waar we bij het Centre of Expertise Global and Inclusive Learning naar streven. Wij geloven dat leren een levenslange reis is voor iedereen. Ons doel is om mensen en organisaties in het onderwijs en internationale instellingen te helpen zinvolle veranderingen aan te brengen in de systemen waarin ze werken. Door praktijkgericht onderzoek te doen en nieuwe denkwijzen toe te passen, willen we een eerlijkere en duurzamere wereld opbouwen.

Onze missie is om mensen en gemeenschappen de kracht te geven om samen verantwoordelijkheid te nemen voor een rechtvaardige en duurzame toekomst. We richten ons zowel op formele als informele manieren van leren en besluitvorming op verschillende niveaus, van lokaal tot mondiaal. Wij geloven dat samenwerking en gelijkheid de sleutel zijn om deze missie te voltooien. Ons werk behandelt belangrijke onderwerpen zoals leren en ontwikkeling, inclusie, arbeidsparticipatie, technologie, rechten en bestuur. Met onze inspanningen hopen we bij te dragen aan een beter en inclusiever onderwijslandschap.

Onderzoeksgebieden

Binnen het Centre of Expertise Global and Inclusive Learning wordt praktijkgericht onderzoek verricht binnen vier onderzoeksgebieden:

Transformative Teaching and Learning

Dit onderzoeksgebied richt zich op het helpen van leraren, professionals en studenten om te groeien en zich aan te passen in een snel veranderende wereld. We besteden speciale aandacht aan duurzaamheid en digitalisering, omdat deze aspecten onze manier van werken veranderen. Om deze veranderingen bij te houden, proberen we nieuwe manieren van leren uit, zoals samenwerken in leergemeenschappen, Collaborative Online International Learning (COIL), en het gebruik van innovatieve onderwijsmethoden.

Lectoraten: Duurzame Talentontwikkeling en Global Learning

Transformative Technology

Dit thema kijkt naar hoe technologie samenwerkt met mensen, organisaties en de samenleving. We bestuderen zowel de positieve als de negatieve effecten van technologie, vooral als het gaat om publieke waarden zoals onafhankelijkheid en rechtvaardigheid. Het onderzoek richt zich op hoe technologie kan worden gebruikt voor het algemeen belang en hoe het sociale systemen kan veranderen of bestaande problemen kan verergeren.

Lectoraten: Learning Technology & Analytics en Filosofie en Beroepspraktijk

Inclusive Participation

Dit thema richt zich op het creëren van eerlijke en duurzame veranderingen in onderwijs en de samenleving. We onderzoeken hoe studenten, professionals en burgers op een inclusieve manier kunnen deelnemen aan onderwijs, werk en samenleving. Inclusie betekent vechten tegen alle vormen van overheersing en uitsluiting. Participatie betekent dat iedereen, vooral mensen uit minderheidsgroepen, een stem heeft in beslissingen. Echte inclusie vereist echte participatie, en echte participatie moet inclusief zijn om ervoor te zorgen dat iedereen toegang heeft.

Lectoraten: Inclusive Education en Wereldburgerschap

Multilevel Governance in Practice

In dit onderzoeksthema bestuderen we welke kennis en vaardigheden (toekomstige) professionals nodig hebben om wereldwijde problemen op te lossen wanneer verschillende overheidsniveaus samenwerken. We doen onderzoek, vaak samen met studenten, in samenwerking met professionals. Onze huidige projecten omvatten het onderzoeken van hoe organisaties meer Europees worden, hoe mensen conflicten kunnen bemiddelen, vertrouwen kunnen opbouwen en kunnen omgaan met uitdagende situaties in het onderwijs.

Lectoraten: Changing Role of EuropeMultilevel Regulation en UN Studies in Peace and Justice

Projecten

DE-ESCALATING: Samen werken aan veiligheid

Het project DE-ESCALATING onderzoekt hoe professionals in publieke sectoren agressie kunnen voorkomen en beheersen. Samen ontwikkelen we strategieën om escalatie te verminderen en veiligere werkomgevingen te creëren.
Lees meer

Studentsucces: wat betekent het precies

Studentsucces wordt in de strategische agenda Hoger Onderwijs 2019 voor het eerst genoemd. Maar wat betekent dit precies? Is dit een vervanging van studiesucces of een nieuwe koers?
Lees meer

Data driven Support and Advice Hub (DASH)

Het doel van DASH is de ontwikkeling van een systeem waarmee studenten gerichter leerdoelen kunnen formuleren, daarop sturen en evalueren in hoeverre deze behaald zijn.
Lees meer

Student-led Research Unit (SRU)

SRU stimuleert een onderzoekende leeromgeving binnen De Haagse Hogeschool. Met een focus op de ervaringen van studenten, onderzoeken deze studentonderzoekers vraagstukken die ze zelf aandragen (student-led). Met als doel om hogeschool meer betrokken, eerlijk en inclusief te maken. 
 

Lees meer

Logo SRU

Nieuws

19 november 2024

Onderzoek

Simone Hackett en Jos Beelen treden toe tot EAIE Commissie

HHS-onderzoekers Simone Hackett en Jos Beelen treden toe tot de EAIE Research Committee, met Simone als voorzitter. Hun…
Lees meer

13 november 2024

Onderzoek

Oud-promovenda dr. Lonneke Frie ontvangt Best Dissertation Award

Dr. Lonneke Frie wint de Best Dissertation Award voor haar onderzoek naar duurzame inzetbaarheid en ‘flexpertise’.…
Lees meer

13 november 2024

Onderzoek

ChangeAble: versnellen van klimaatactie door gedragsverandering

ChangeAble: een project om beleidsmakers te helpen duurzame gedragsverandering te stimuleren voor effectief…
Lees meer

Agenda

21 november | 13:30 - 17:00

Intreerede Theo Bakker

Tijdens zijn intreerede op 21 november 2024 presenteert Theo de eerste uitkomsten van het onderzoeksprogramma ‘No Fairness without Awareness’.
Lees meer

Team

Bij het Centre of Expertise Global & Inclusive Learning werken lectoren, (docent)onderzoekers en studenten aan toekomstbestendig onderwijs. Ons onderzoek richt zich op het veranderen van systemen en het versterken van de posities van mensen en gemeenschappen. Zo kan iedereen bijdragen aan een rechtvaardige en duurzame toekomst - op een lokaal tot wereldwijd niveau.
 

Ontmoet ons team

Team KC GIL