Circular Business
Introductie
Het lectoraat Circular Business ontwikkelt en verstrekt hulpmiddelen voor het modelleren van bedrijfsprocessen die op verschillende manieren waarde weten te creëren.
De groep richt zich vooral op de circulariteit van het ecosysteem; (cross-sectorale) samenwerking binnen en buiten de waardeketens die nodig zijn om de cirkel rond te maken.
Over het lectoraat
Over de lector
dr. Kim Poldner
Kim is sinds 1 januari 2019 lector bij de faculteit Business, Finance & Marketing (BFM) aan De Haagse Hogeschool. Ze is ook aangesloten bij de Universiteit van Wageningen, waar ze het Circular Fashion Lab heeft opgericht. Door het samenbrengen van wetenschappers en ontwerpers levert het Circular Fashion Lab een bijdrage aan het creëren van nieuwe ‘categorieën’ materialen die voorheen onbekend waren in de mode-industrie, baanbrekende technologieën die de leveringsketen in de textielsector herdefiniëren en geïnspireerde organisatorische processen waardoor concurrenten veranderen in gelijkwaardige partners. Kim is gepromoveerd aan de Universiteit van St. Gallen in Zwitserland en heeft negen jaar in het buitenland gewoond en gewerkt. Ze heeft omvangrijke onderzoekservaring en kennis op het gebied van ondernemerschap, esthetica en duurzaamheid. Ook heeft ze bekroonde case studies geschreven over duurzame modepioniers zoals Veja en Osklen. Voorafgaand aan haar academische carrière richtte Kim in 2005 de eerste ecologische modewinkel in Nederland op en was ze de initiatiefneemster van het online platform Eco Fashion World. Haar groene garderobe, met onder meer haar geupcyclede trouwjurk, werd tentoongesteld in de expositie Wear I Am in 2017. Zie: www.wur.eu/circularfashion
Nevenfuncties
- Special Chair (bijzonder hoogleraar) Circular Economic and Regional Development RUG
- Advisory Board Member MBA THUAS
+31 (0)6 - 39 08 20 85
[email protected]
De transitie naar een circulaire economie is minder een transitie van materialen en technologieën, en meer een transitie van mensen en waarden.
Team
Binnen ons lectoraat werken onderzoekers, docent-onderzoekers en studenten nauw samen met praktijkpartners om onderzoek te verrichten. Samen zetten zij zich in om de resultaten van het onderzoek -kennis en inzichten- te vertalen naar de praktijk van het onderwijs en de regio.