Hoe leid je toekomstgerichte docenten op in een wereld vol verandering? Dit handboek biedt inspiratie en tools voor regeneratieve pedagogiek en didactiek, met focus op duurzaamheid, inclusie en hoop.
Hoe pakt Europa milieucriminaliteit aan? Dit project helpt de Nederlandse politie leren van succesverhalen uit Frankrijk, Spanje en Zweden, en draagt bij aan een duurzame en veilige leefomgeving.
Hoe versterken we de samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven in de groene sector? Dit project ontwikkelt en verankert hybride docentschap, zodat studenten beter worden voorbereid op de praktijk.
Hoe kunnen Haagse jongeren zich meer verbonden voelen met vrede en recht? Dit project brengt hen in contact met SDG 16 via onderzoek en events -om zo de kloof tussen jongeren en de stad Den Haag te verkleinen.
Het project DE-ESCALATING onderzoekt hoe professionals in publieke sectoren agressie kunnen voorkomen en beheersen. Samen ontwikkelen we strategieën om escalatie te verminderen en veiligere werkomgevingen te creëren.
Het 3E-project ontwikkelt een wetenschappelijk raamwerk voor de evaluatie van EdTech. Dit helpt onderwijsinstellingen effectievere keuzes te maken en geeft EdTech-aanbieders inzicht in wat het beste werkt.
METACOG: AI-geletterdheid en de strijd tegen desinformatie
Het METACOG-project bevordert AI-geletterdheid in Europa en helpt burgers, studenten en docenten desinformatie te herkennen. Met steun van Erasmus+ ontwikkelt een coalitie praktische tools en innovatieve lesmethoden.
Hoe kunnen Haagse jongeren, bestuurders en internationale instellingen dichter bij elkaar komen rondom de thema’s ‘vrede, recht en internationale samenwerking’?