Met dit project laten we zien hoe onderwijs en onderzoek kunnen bijdragen aan duurzame oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen op het gebied van energietransitie, zowel regionaal als internationaal.
Dit project ontwikkelt een wetenschappelijk ontwerpkader voor het klimaatbestendig renoveren van woningen in Nederlandse binnensteden. Dit gebeurt door het toepassen van natuurgeïnspireerde passieve HVAC-strategieën.
Hoe leid je toekomstgerichte docenten op in een wereld vol verandering? Dit handboek biedt inspiratie en tools voor regeneratieve pedagogiek en didactiek, met focus op duurzaamheid, inclusie en hoop.
Natuurinclusief en regeneratief onderwijs is een meerjarig onderzoeksproject dat zich richt op het verdiepen van inzicht in de principes en praktijken van natuurinclusief leren, en de toegevoegde waarde ervan.
Natuurverbonden onderwijs voor duurzame bedrijven. Een nieuwe onderwijsaanpak die studenten helpt zich meer verbonden te voelen met de natuur, zodat zij toekomstige bedrijven duurzamer en zorgzamer kunnen maken.
Hoe kun je studenten begeleiden op een manier die niet alleen henzelf, maar ook de wereld om hen heen versterkt? Dit onderzoek verkent regeneratieve begeleiding, waarbij groei, verbinding en betekenis centraal staan.
ESMEE – Enabling Societal Missions through Entrepreneurial Ecosystems. Het verbeteren van ondernemersecosystemen voor duurzaam ondernemerschap door het vergroten van impact op maatschappelijke missies.
Innerlijke Ontwikkeling in Duurzaamheidstransities
Hoe geven duurzaamheidstransities vorm aan de innerlijke ontwikkeling van studenten? Dit onderzoek met ICM-studenten en de gemeente Den Haag verkent emoties, introspectie en groei via creatieve, reflectieve methoden.
Reduceren van scope 1, 2 en 3 broeikasgasuitstoot naar nul voor 2040 binnen het HHS Duurzaam-programma via integrale aanpak en samenwerking met externe partners.
Reduceren van scope 1, 2 en 3 broeikasgasuitstoot naar nul voor 2040 binnen het HHS Duurzaam-programma via integrale aanpak en samenwerking met externe partners.