Hoe kunnen Haagse jongeren zich meer verbonden voelen met vrede en recht? Dit project brengt hen in contact met SDG 16 via onderzoek en events -om zo de kloof tussen jongeren en de stad Den Haag te verkleinen.
Het project DE-ESCALATING onderzoekt hoe professionals in publieke sectoren agressie kunnen voorkomen en beheersen. Samen ontwikkelen we strategieën om escalatie te verminderen en veiligere werkomgevingen te creëren.
Op weg naar inclusieve participatie met PartnerUp!
Als een van de meest diverse hogescholen streeft De Haagse Hogeschool naar een inclusieve en participatieve organisatie waar de student centraal staat. Om dit te realiseren, moeten studenten betrokken worden in de...
Hoe kunnen we langstudeerders hun eigenwaarde laten herontdekken? Want het zoveelste herexamen en een steeds maar oplopende studieachterstand werken fnuikend op het zelfvertrouwen van een student.
Er is een groep jonge mensen die een omgekeerde levensloop ervaren. Waar de meeste jonge mensen naar onafhankelijkheid toewerken, is het voor deze jongeren precies het omgekeerde. Dit zijn de ongedocumenteerden.
De Inclusivity Pathway Training (IPT) is een training die speciaal is ontwikkeld om mensen te helpen bij het ontplooien en versterken van hun vaardigheden om inclusieve leer- en werkomgevingen te faciliteren.
“Wij hebben moeite om jongens binnen te halen en ze vast te houden in de opleiding Sociaal Werk en Educatie.” Dit vraagstuk speelde al meerdere jaren en het lectoraat werd gevraagd mee te denken over een oplossing.
Love Me for Me: Verhalen voor kinderen in Transgender families
Love Me for Me is een project dat in 2014 is begonnen in de Verenigde Staten in Southern Illinois University door Dr. Aminata Cairo en haar toenmalige antropologie studenten. Dr. Cairo en haar studenten hebben een aantal...