Op 11 maart ging het Comenius project 'Relational Peer Mediation' van start. Een initiatief dat affectief leren, empathie en conflictoplossing stimuleert door peer mediation. Lees meer over dit project!
Met de campagne ‘Ode aan de Gymleraar’ zetten verschillende ambassadeurs zich in voor hun gezamenlijke doel: beweging structureel op de basisschool terug laten komen.
Klokhuis Wetenschapsprijs: wetenschap voor en door kinderen
Omdat kinderen de expert zijn op het gebied van buitenspelen, is het belangrijk om juist hun stem centraal te stellen in het onderzoek van Speelvriendelijk Steden.
Digitalisering, technologische innovaties en maatschappelijke veranderingen. De arbeidsmarkt verandert razendsnel. Dit vraagt om professionals met specialistische én praktijkgerichte kennis.
Haagse organisaties versterken cyberweerbaarheid: cybercheck voor 1.400 organisaties
De Haagse Hogeschool, gemeente Den Haag en stichting Connect2Trust bundelen hun krachten om organisaties in de regio digitaal weerbaarder te maken. Op 26 maart werd de samenwerking officieel bekrachtigd.
De derde fase van het Innovatiepact Greenport West-Holland is ondertekend bij De Haagse Hogeschool. Dit pact stimuleert baanbrekende innovaties op het gebied van energietransitie, digitalisering en arbeidsvraagstukken.
Proeftuin voor innovatie: sensortechnologie in de glastuinbouw
Het onderzoek 'Gewasgroei Goed Gemeten' richtte zich op het contactloos meten van gewassen met sensoren en lichttechnologie. Het onderzoek leverde innovaties op die de glastuinbouw verder kunnen verduurzamen.
De CSRD is een Europese richtlijn die grote en beursgenoteerde bedrijven verplicht om in hun jaarverslagen ook te rapporteren over duurzaamheid. De Haagse Hogeschool onderzocht hoe de CSRD doorwerkt in het mkb.
Samenwerken aan een sterkere gemeenschap voor Haagse vrouwen
Overal ter wereld zetten vrouwen zich dagelijks in voor gelijke kansen en een inclusieve samenleving. Bij De Haagse belichten we socioloog en senior onderzoeker Ibtissam Abaaziz van het Centre of Expertise GUT.
Economic Boards pleiten voor toekomstgericht beleid – Internationale studenten cruciaal voor Nederlandse arbeidsmarkt
De Nederlandse arbeidsmarkt stevent af op een structureel tekort aan goed opgeleid talent. Om de concurrentiepositie te behouden moet Nederland meer internationale studenten blijven aantrekken en behouden.
Nieuwe lector Data Driven Marketing: “Data is het nieuwe goud”
Op 1 maart startte Cor Beyers als lector Data Driven Marketing aan De Haagse Hogeschool. In dit nieuwe lectoraat onderzoekt hij hoe bedrijven data kunnen benutten voor efficiëntere processen en duurzame groei.