Hou jij van films?

Ben je benieuwd naar nieuwe verhalen, wil je de kunst van het filmmaken ontdekken en jouw liefde voor cinema delen met anderen? Doe mee met The Lighthouse Filmclub! Het wordt superleuk en inspirerend, en je ontmoet mensen die net zo gepassioneerd zijn over films als jij! Deze editie gaan we samen de film American Psycho kijken en nabespreken onder leiding van docenten Chris Heydra en Thijs Bos.

Gratis toegang voor studenten en medewerkers, zoals altijd! Graag wel even aanmelden. Als je je al eerder hebt aangemeld voor The Lighthouse Filmclub, hoef je dat niet meer opnieuw te doen.

Wil je een film aandragen voor een volgende keer? Dat kan ook meteen in het aanmeldformulier.

Meld je aan!

American Psycho (2000)

American Psycho is een Amerikaanse film van regisseur Mary Harron. Het verhaal is gebaseerd op dat uit het gelijknamige boek van Bret Easton Ellis. Patrick Bateman is aantrekkelijk, intelligent en vooral rijk. Hij lijkt op een normale man. Niets is minder waar: 's nachts vermoordt hij wildvreemde, onschuldige mensen zonder klaarblijkelijke reden. Omdat de stedelijke yuppieomgeving van Bateman niet geïnteresseerd lijkt in de medemens, kan hij zijn gang gaan met zijn dubbelleven en blijven zijn niet bepaald onopvallende psychische problemen onopgemerkt. De koelheid en doeltreffendheid waarmee hij vervolgens zijn daden begaat, gecombineerd met de oppervlakkigheid van Bateman's emoties en van diens omgeving, leiden tot een verrassend komisch effect.

Dit is een evenement van The Lighthouse

The Lighthouse biedt een programma vol interessante activiteiten over actuele vraagstukken en wereldwijde issues.

The Lighthouse - Ilja Leonard Pfeijffer