Wormonomics van beeldend kunstenaar Charlotte van Winden combineert videokunst en een manifest over wat mensen kunnen leren van regenwormen met getufte regenwormtapijtjes.

Met de video verkent de kunstenaar de ondergrondse wereld van de wormen, en gebruikt humor en satire om kapitalisme, milieu-uitbuiting en economische ongelijkheid te bekritiseren. Door de wijsheid van regenwormen laat het de kijkers reflecteren op thema’s zoals duurzaamheid, rechtvaardigheid en eenvoud.

Kom de video en het werk van Charlotte bekijken in de kas!

Art Lovers

Hou je van kunst? Kom dan langs bij Art Lovers! Kunstenaars komen naar De Haagse Hogeschool om zelf over hun werk te vertellen. Best bijzonder, want wanneer ontmoet je nou een kunstenaar?

The Lighthouse Art Lovers

Duurzame Dinsdag

Dit evenement is onderdeel van Duurzame Dinsdag, georganiseerd door de Green Office en The Lighthouse. Dit jaar staat deze dag in het teken van Ons Duurzame Voedsel, en we nodigen iedereen van harte uit om mee te doen! Deze dag heeft als doel om studenten en medewerkers bewust te maken van de impact van onze huidige voedselketen en de oplossingen die er zijn om deze te verduurzamen. Uiteraard met bijbehorende hapjes.

Sustainable Tuesday

Dit is een evenement van The Lighthouse

The Lighthouse biedt een programma vol interessante activiteiten over actuele vraagstukken en wereldwijde issues.

The Lighthouse - Ilja Leonard Pfeijffer