Ons Duurzame Voedsel

Op dinsdag 8 oktober van 11.00 tot 15.00 uur organiseren de Green Office en The Lighthouse de Duurzame Dinsdag op de hoofdlocatie van De Haagse Hogeschool. Dit jaar staat deze dag in het teken van “Ons Duurzame Voedsel”, en we nodigen iedereen van harte uit om mee te doen! Deze dag heeft als doel om studenten en medewerkers bewust te maken van de impact van onze huidige voedselketen en de oplossingen die er zijn om deze te verduurzamen.

Centraal op deze dag staat de “Harvest Hustle”. Op deze markt op het centrale plein zijn lokale, inspirerende voedselinitiatieven te vinden. Deze initiatieven laten zien hoe de voedselindustrie ook anders kan worden ingericht. Op deze dag kun je onder andere kennismaken met initiatieven zoals:

• Rechtstreex (producten rechtstreeks van de boer naar jouw bord),
  • Tuinderij Wijdehorst (duurzame, kleinschalige groenteteelt gericht op de lokale omgeving),
  • Een excursie naar Stadsoase Spinozahof, een prachtige lokale buurttuin op 15 minuten loopafstand, midden in de Schilderswijk.

Speciale gast, de Haagse kokoloog Pierre Wind, zal ons meer vertellen over duurzaam koken en bereidt ter plekke kleine gerechtjes, gemaakt met de producten van de aanwezige voedselinitiatieven.

Onze Art Lovers zijn ook weer aanwezig en in de kas op het plein zal kunstenaar Charlotte van Winden onder andere haar manifest presenteren: “8 life lessons we can learn from our Underground Farmers”.

Verder zullen ook collega's en studenten aanwezig zijn met workshops en presentaties, van onder andere de opleidingen Voeding en Diëtetiek, Ruimtelijke Ontwikkeling en Bedrijfskunde. Het programma wordt nog verder uitgebreid.

We zijn nog op zoek naar opleidingen die interesse hebben in opdrachten, projecten of samenwerkingen rond het thema “Ons Duurzame Voedsel”. Dit thema kan op vele manieren worden ingevuld, denk aan gezondheid, kwaliteit, maatschappelijke impact, economie en logistiek. Neem gerust contact op via greenoffice@hhs.nl.

Zet het alvast in je agenda en mis het niet!

Tot dan! 🌱