Schrijver, columnist en presentator Özcan Akyol komt naar De Haagse!

Özcan Akyol, ook wel bekend als Eus, wordt geïnterviewd door een van onze eigen studenten over zijn roman Afslag 23 tijdens The Lighthouse Festival.

Gratis toegang voor alle studenten en medewerkers, graag wel eerst aanmelden.

Meld je aan!

Özcan Akyol door fotograaf Marloes Bosch

Over Özcan Akyol

Özcan Akyol (Deventer, 1984) is een Nederlandse schrijver, columnist en presentator.

Hij debuteerde in 2012 met de semi-autobiografische en veelgeprezen schelmenroman Eus en ontwikkelde zich daarna tot een creatieve duizendpoot. Hij schreef ook de romans Toerist en Afslag 23. Beide titels werden bestsellers die zowel een jong als een ouder publiek wisten te bereiken.

Eus is ook columnist voor verschillende kranten en tijdschriften. Hij schrijft hierin over variërende onderwerpen, van binnenlandse politiek tot ons onderwijssysteem en sport.

Los hiervan presenteert hij zich als literatuur-propagandist, zoals NRC Handelsblad hem noemde en bezoekt hij elke week minimaal één middelbare school in Nederland om jongeren te enthousiasmeren voor het lezen van boeken.

Özcan Akyol - Afslag 23

Over Afslag 23

In Afslag 23 doet het hoofdpersonage, een jongen die opgroeit aan de zelfkant van de maatschappij, zijn uiterste best om na schade en schande iets van zijn leven te maken. Hij heeft de perfecte vriendin, vindt een baan als vertegenwoordiger en reist in die hoedanigheid kriskras door Nederland.

Terwijl zijn leven op papier er per jaar beter gaat uitzien, voelt hij zich steeds kleiner worden en vraagt hij zich af wat er nog werkelijk van hem is overgebleven, vooral als hij naar zijn twee beste vrienden kijkt.

In zijn poging om iets te vinden wat goed bij hem past, raakt hij vooral zichzelf kwijt. Dat leidt tot oude gewoonten, die niet per se door iedereen worden gewaardeerd.

Dit is een evenement van The Lighthouse

The Lighthouse biedt een programma vol interessante activiteiten over actuele vraagstukken en wereldwijde issues.

Ontdek meer
The Lighthouse - Ilja Leonard Pfeijffer