De Grote Amerikashow met De Kiesmannen

Op 5 november 2024 gaan de Amerikanen naar de stembus in The Land of The Free om te kiezen voor hun nieuwe toekomst. Een verkiezing die over de hele wereld op de voet wordt gevolgd.

'De aanklager versus de crimineel' of 'The establishment versus the billionaire'. Het is een strijd tussen titanen. Wordt Kamala Harris de eerste vrouw in de Oval Office? Of krijgt de wereld te maken met Donald Trump, de man die corona, een moordaanslag en vele rechtszaken overleefde.

Op 14 oktober komen de Kiesmannen naar De Haagse Hogeschool met De Grote Amerikashow: wat staat er 5 november op het spel? Met welke plannen komen de Republikeinen en Democraten om de kiezer voor zich te winnen? En waarom zijn juist déze verkiezingen ook van groot belang voor Nederland en de Europese Unie?

Gratis toegang voor studenten en medewerkers, zoals altijd, meld je wel even aan.

Meld je aan

Meer lezen of horen?

De Kiesmannen bij BEAU - Tweede kamerverkiezingen (november 2023)

De Kiesmannen bij NPO Radio 1 - Europese verkiezingen (juni 2024)

Dit is een evenement van The Lighthouse

The Lighthouse biedt een programma vol interessante activiteiten over actuele vraagstukken en wereldwijde issues.

The Lighthouse - Ilja Leonard Pfeijffer