Wat gaan we doen?

We gaan films kijken! En natuurlijk zullen we deze films ook bespreken met elkaar. De eerste twee films en de laatste film zijn al gekozen, maar de andere films mogen jullie aandragen. Uit jullie suggesties wordt dan een keuze gemaakt. Als jouw film wordt vertoond, introduceer jij deze film en vertel je waarom je juist deze film hebt gekozen. Na de vertoning praten we met elkaar over de film, waarbij we ingaan op de inhoud, techniek en cinematografie.

Ook organiseren we workshops en lezingen om meer te leren over verschillende aspecten van films. Daarnaast bieden we een plek waar je nieuwe mensen kunt ontmoeten die dezelfde passie voor film delen.

Jullie gastheren van Filmclub zijn Thijs Bos en Chris Heydra. Samen hebben zij 13 jaar ervaring met filmanalyse en gaven hierin ook vakken en workshop op De Haagse Hogeschool en de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (KABK). Samen zullen zij je meenemen in het zien wat anderen niet zo snel opvalt in film. Maar let op, als je eenmaal de subtiele trucs van de filmwereld kent zal je nooit meer hetzelfde naar film kijken.

Aanmelden

Studenten en medewerkers van De Haagse Hogeschool zijn welkom! Toegang is gratis, zoals altijd. Je kunt je aanmelden voor de eerstvolgende bijeenkomst op donderdag 19 september 2024 om 18.00 uur in de Aula. Ook kun je daar een film aandragen voor een van de volgende bijeenkomsten.

Meld je aan!

Eerstvolgende bijeenkomst op donderdag 19 september 2024

The Holdovers

Een knorrige instructeur op een school in New England blijft op de campus tijdens de kerstvakantie. Al snel vormt hij een onwaarschijnlijke band met een slimme maar beschadigde onruststoker, en met de kok van de school, een vrouw die net haar zoon in de Vietnamoorlog heeft verloren.

Overzicht

Hieronder vind je een overzicht van het studiejaar 2024-2025. Hou deze pagina in de gaten voor de laatste updates!

DatumFilm
Donderdag 19 september 2024The Holdovers (2023)
Dinsdag 1 oktober 2024Spirited Away (2001)
Donderdag 14 november 2024n.t.b.
Dinsdag 10 december 2024n.t.b.
Donderdag 16 januari 2025n.t.b.
Donderdag 20 februari 2025n.t.b.
Donderdag 27 maart 2025n.t.b.
Donderdag 24 april 2025n.t.b.
Donderdag12 juni 2025 (onder voorbehoud)n.t.b.