Fashion retailers zijn de nummer 1 influencers voor de consument
26 januari 2023
Als je streeft naar meer consumentenbewustzijn over duurzame mode, moet je retailers ondersteunen in hoe ze hun medewerkers en klanten erbij kunnen betrekken.
Als je streeft naar meer consumentenbewustzijn over duurzame mode, moet je retailers ondersteunen in hoe ze hun medewerkers en klanten erbij kunnen betrekken. Na 1,5 jaar ontwikkelen van ontwerptools, die het gesprek over duurzaamheid tussen verkopers en consumenten makkelijker moeten maken, hebben we deze tools getest op de winkelvloer van onze negen retailpartners. Deze video laat zien hoe winkeliers samenwerken met studenten, onderzoekers, ontwerpers en klanten in een living lab.
In 2023 gaan we door met dit onderzoek omdat we geloven dat winkeliers als poortwachters kunnen fungeren voor de overgang naar een duurzamere mode-industrie. Want we kunnen ons richten op schonere productie van kleding, maar als het verhaal achter duurzame mode niet goed wordt gedeeld, lopen we tegen hetzelfde probleem aan als nu: dat duurzame merken het laagst scoren in de verkoop in deze winkels. Dus laten we ons sterk maken voor de retail om de transitie te versnellen!
Bekijk hier de video.
Lees hier meer over het project Next Fashion Retail.