Tijdens de Prijzenparade afgelopen donderdag werden diverse prijzen uitgereikt voor bijzondere prestaties. Wij zijn trots op onze studenten en collega’s en zetten ze nog even extra in het zonnetje.

Afstudeerprijzen en promovendi

Zoals gewoonlijk zetten onze studenten hun beste beentje voor en studeerden het afgelopen jaar af met interessante onderzoeken. Zo creëerden studenten Bahar Dogan, Anne Sunderman, Hanan el Idrissi, Shirley Boonstra en Nadine Sanders (Huidtherapie Deeltijd) een digitale omgeving voor inclusiever onderwijsmateriaal. Anne: “Het probleem was dat er weinig inclusiviteit te vinden was in het onderwijsmateriaal van Huidtherapie. Alleen door de juiste manier van onderwijs kunnen wij in de toekomst inclusieve patiëntenzorg leveren. Dan heb ik het niet alleen over het beeldmateriaal maar over de casuïstiek, dus dat je bijvoorbeeld bij een acné patiënt weet hoe het er op de lichte huid, maar ook op de donkere huid uitziet. We zijn heel blij met de prijs, ook omdat dit onderwerp nu de aandacht krijgt die het verdient.”

Salman Madadkhah (HBO-ICT) deed onderzoek naar cybersecurity en hoe computersystemen die dreiging detecteren geoptimaliseerd kunnen worden. Salman: “Cyberaanvallen gebeuren steeds meer. Bij het bedrijf FOX-IT heb ik een systeem opgesteld waardoor je kan blijven evalueren of jouw detectie goed zit. Het bedrijf heeft mijn advies nu geïmplementeerd. Dat voelt al als een hele prestatie: supermooi om te horen dat ik nu ook nog eens een prijs heb gewonnen.”

De andere afstudeerprijzen waren voor Jiska van Santen (Ruimtelijke Ontwikkeling), David van Gaalen (Ondernemerschap & Retail Management), Moufid al Mousaoui (HBO Rechten), Martina Senoner (European Studies) en Kim Sonneveld (Social Work). Ook werden verschillende promovendi in het zonnetje gezet: Bas van den Berg, Rosa Groen, Anita Ham, Alice Schut, Dave Stikkelorum en Nicole Stofberg, Gerben Bakker.

Pim Breebaart Research Award

Naast individuele prijzen werden er ook prijzen uitgereikt aan teams, waaronder de Pim Breebaart Research Award. Deze award werd uitgereikt aan het team van Digital Operations & Finance, voor hun onderzoek naar ‘MRI Proof Pressure Sensors Suitable for Catheterisation’. Samen met externe partners ontwikkelden zij een nieuw type bloeddruksensor, te combineren met MRI-scans. Het prototype is met succes getest in het HagaZiekenhuis tijdens een MRI-scan op een fantoompop (een model van een menselijk lichaam). Onderzoeker Daan Boesten: “De steun en erkenning van de medische gemeenschap en De Haagse Hogeschool geven ons extra vertrouwen. Het is niet zomaar een prijs, maar een erkenning van de impact die ons onderzoek kan uitoefenen op de maatschappij. Met het prijzengeld gaan we ons onderzoekslaboratorium uitbreiden met moderne apparatuur om een nog innovatievere omgeving te creëren.”

Gouden Staf Prijs

De Gouden Staf Prijs werd dit jaar voor het eerst uitgereikt. De winnaars waren het team van het Begeleidings- en Coachingslab (B&C-lab). Hier werken ze met de speerpunten op het gebied van studentenwelzijn: studentenbegeleiding- en coaching. Marlies Schellekens, projectleider: “Begeleiding is zo’n belangrijk onderwerp en heeft zoveel invloed op onze studenten. We zijn ontzettend blij en trots met het winnen van de Gouden Staf. Dat wij zo in de schijnwerpers zijn gezet, geeft ons weer extra energie en motivatie om vol enthousiasme verder te gaan met ons werk.”

Juryprijs & Publieksprijs Olive Award

De Olive Award Juryprijs én de Publieksprijs gingen dit jaar naar hetzelfde team. Dat was het Ontwikkelteam van Onderwijs & Toetsing van PABO/HALO. Docent-onderzoeker Anne-Marie de Witte: “Wij hebben inhoudelijk de opleidingsvariant PABO/HALO vormgegeven, waarbij je in 4,5 jaar zowel je diploma voor de PABO als voor de HALO behaalt. Hierin hebben we samenwerkt met Opleidingsschool Zuid-West Holland. We zijn enorm blij met de prijzen, vooral met de waardering van zowel de jury als collega’s. Het sterkt ons in het gevoel dat de juiste weg ingeslagen zijn en dat we aan het begin staan van een succesvolle opleiding.”