Op maandag 27 mei kwamen studenten, ondernemers en bedrijven met een missie samen om inspiratie op te doen en te netwerken. Bovendien kregen student-ondernemers met een missiegedreven bedrijf het podium te pakken in de finale van de 'Doing Good & Doing Business' pitchwedstrijd.

Hans van surfschool The Shore deelde zijn ondernemersreis en benadrukte hoe hij de ambitie ontwikkelde om de meest duurzame surfschool van Nederland neer te zetten. Hij vertelde hoe de natuur (de golven, het strand, de wind) de basis is voor zijn businessmodel, en dat het dus niet meer dan logisch is dat je deze basis onderhoudt, cultiveert en verzorgt. Dit vertaalt zich in alles wat de surfschool doet, van het schoonhouden van het strand tot het interieur met enkel tweedehands artikelen. Hans gaf de studenten mee dat ondernemers van de toekomst vooral moeten luisteren naar waar hun interesses hen leidt. Door trouw te blijven aan jezelf, kom je kansen tegen die bij je passen.

Na Hans' inspirerende verhaal kregen de deelnemers de kans om deel te nemen aan diverse workshops over banen en vaardigheden die nodig zijn in de transitie naar een meer duurzame wereld. Hoe ontwikkel je je eigen morele kompas? Welke kansen komen er voort uit CSRD-regelgeving? Hoe maak je de afweging tussen rendement en moeilijk te meten impact op SDGs als je een investeringsbeslissing moet nemen?

Het evenement werd afgesloten met een spannende finale van de pitchcompetitie. Drie student-ondernemers die in Den Haag studeren presenteerden hun business ideeën aan het publiek en de jury. Gerard van Smeden (TUDelft) won de competitie met zijn bedrijf Unifix care.

Alles bij elkaar een eerste editie die naar meer smaakt.

Studenten presenteren
Presentatie Career Event 2024