Op dinsdag 11 juni vond een inspirerende Kennissessie Corporate Sustainabilty Reporting Directive (CSRD) en Inkopen plaats bij De Haagse Hogeschool, georganiseerd door de Kennishub Publieke Inkoop. De sessie was een groot succes, met waardevolle bijdragen van zowel studenten als onderzoekers.

De deelnemers hadden de kans om te luisteren naar ervaringen van Fleur Scheffers, Romy van der Ham, Julia Jorge en Jara Bahlmann, die hun inzichten deelden over hun werk op het gebied van CSRD bij Rijkswaterstaat, IUC-Noord, de Rijksinkoopsamenwerking en Defensie. Daarnaast reflecteerden Maaike Snijder en Koert Busser op hoe CSRD kan worden ingezet binnen het integrale inkoopproces van de Rijksoverheid. Dit leidde tot een levendige discussie over verschillende CSRD-thema’s en stellingen.

Een bijzonder moment tijdens de sessie was de uitreiking van het eerste getuigschrift Persona Publieke Inkoop aan Martijn Horck. Dit betekent dat hij zowel een inkoop minor heeft gevolgd als een afstudeeropdracht heeft uitgevoerd, in zijn geval bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat over het meetbaar en zichtbaar maken van Maatschappelijk Verantwoord Inkopen en Opdrachtgeven. En dit met succes afgerond!

Voor degenen die de sessie hebben gemist of de inzichten van de dag willen nalezen, is er een digitale versie van het kennismagazine beschikbaar. Het bevat onderwerpen van verschillende afstudeeropdrachten bij de Rijksoverheid. Het kan je helpen om meer inzicht te krijgen in de praktijk van publieke inkoop. Aarzel niet om het magazine te delen met collega’s.

Download het magazine hier: Digitaal Magazine Kennissessie 2024 over CSRD en Inkopen_Kennishub Publieke Inkoop.pdf

De Kennishub Publieke Inkoop staat ook voor volgend jaar open voor samenwerking in de vorm van afstudeeropdrachten, onderzoeksprojecten of op andere manieren. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met Latriche de Beer voor de coördinatie van afstudeeropdrachten vanuit de Rijksoverheid, of met Mirjam Kibbeling voor onderzoeken en samenwerkingstrajecten.